solutions and tips

Καλώς ήρθατε στο solutions forum!

Παρακαλούμε πατήστε "Σύνδεση" και εισάγεται το user name και password για να συνδεθείτε!


Αν δεν έχετε λογαριασμό, πατήστε "Εγγραφή" για να δημιουργήσετε λογαριασμό!

Εγγραφείτε στο φόρουμ, είναι εύκολο και γρήγορο

solutions and tips

Καλώς ήρθατε στο solutions forum!

Παρακαλούμε πατήστε "Σύνδεση" και εισάγεται το user name και password για να συνδεθείτε!


Αν δεν έχετε λογαριασμό, πατήστε "Εγγραφή" για να δημιουργήσετε λογαριασμό!

solutions and tips

Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

Γειά σας, Σας ενημερώνουμε πως απο το 2017 έχουμε δημιουργήσει ένα νεο blog. Ένα blog για την Υγεία ,Οικογένεια, Σχέσεις,Διατροφή,Δίαιτα, Διαπαιδαγώγηση,Ψυχολογία, Παράξενα-Ανεξήγητα και πολλά άλλα... Δείτε το.... Δεν χρειάζεται εγγραφή! https://uhfnews.blogspot.gr/

    Επισκευή και συντήρηση των ελαστικών του αυτοκινήτου.

    solutions
    solutions
    Admin
    Admin


    Αριθμός μηνυμάτων : 344
    Ηλικία : 39

    Επισκευή και συντήρηση των ελαστικών του αυτοκινήτου. Empty Επισκευή και συντήρηση των ελαστικών του αυτοκινήτου.

    Δημοσίευση από solutions Πεμ 7 Οκτ 2010 - 13:40

    Επισκευή και συντήρηση των ελαστικών του αυτοκινήτου. 61976215


    Πίεση αέρα των ελαστικών


    Είναι σημαντικό να ελέγχετε την πίεση αέρα των ελαστικών σας , συμπεριλαμβανομένης και της ρεζέρβας, με μετρητή πίεσης ελαστικών ακριβείας, τουλάχιστον μία φορά το μήνα. Με την σωστή ποσότητας πίεσης αέρα, τα ελαστικά σας διατηρούνται περισσότερο, εξοικονομούν καύσιμα, προσφέρουν καλύτερη οδική συμπεριφορά και αποφεύγονται τα ατυχήματα. Εάν αναλογιστείτε τις συνέπειες της αμέλειας διατήρησης σωστής πίεσης αέρα - λιγότερα χιλιόμετρα για τα καύσιμα, απώλεια στην διάρκεια ζωής των ελαστικών, κακή οδική συμπεριφορά (ακόμα κι απώλεια ελέγχου του οχήματος) και την πιθανή υπερφόρτωση του αυτοκινήτου - τότε η ανάγκη του τακτικού ελέγχου της πίεσης των ελαστικών γίνεται σαφέστερη.

    Πως ελέγχεται η πίεση αέρα;

    Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι μπορούν να ελέγξουν την πίεση των ελαστικών απλά κοιτάζοντας το ελαστικό και κρίνοντας από την εμφάνιση των πλευρικών τοιχωμάτων. Ωστόσο, ο σωστός έλεγχος της πίεσης των ελαστικών απαιτεί έναν μετρητή αέρα ακριβείας. Επισημαίνουμε ότι οι μετρητές αέρα στα πρατήρια καυσίμων μπορεί να παρουσιάζουν μεγάλη ανακρίβεια εξαιτίας της έκθεσής τους ή της κακής χρήσης. Ο καλύτερος τρόπος για να ελέγξετε την πίεση των ελαστικών σας είναι να πάτε στον κοντινότερο αντιπρόσωπο ελαστικών. Όταν ελέγχετε την πίεση αέρα των ελαστικών σας, σιγουρευτείτε ότι τα ελαστικά σας είναι "κρύα". Κρύα πίεση αέρα σημαίνει ότι το όχημα δεν έχει κινηθεί (θυμηθείτε ότι όταν οδηγείτε και τα ελαστικά κινούνται αυτό αυξάνει την θερμοκρασία τους και την πίεση αέρα)



    Ελέγχοντας το πέλμα του ελαστικού


    Η FULDA συνιστά να ελέγχετε τακτικά το πέλμα των ελαστικών σας για να εντοπίσετε εάν κάποιο ελαστικό θέλει αντικατάσταση. Όλα τα ελαστικά επιβατικών, ελαφρών φορτηγών και μεσαίας κατηγορίας δ.χ. οχημάτων έχουν δείκτες φθοράς πέλμαρτος με τη μορφή μικρών ράβδων ενσωματωμένων στο ελαστικό. Οι ράβδοι αυτοί βρίσκονται στα άκρο των αυλακιών του πέλματος σε διάφορα σημεία γύρω από το ελαστικό. Η θέση τους υποδεικνύεται στην περιοχή των ώμων με μικρά τρίγωνα. Εάν τα ελαστικά έχουν φθαρεί σε τέτοιο βαθμό ώστε οι δείκτες φθοράς να είναι στο ίδιο ύψος με τις παρακείμενες λωρίδες πέλματος, αυτό σημαίνει ότι απομένει μόνο 1,6mm βάθος πέλματος. Θα πρέπει να αντικαταστείσετε τα ελαστικά σας αμέσως, καθώς τα 1,6 mm είναι το ελάχιστο πάχος πέλματος που απαιτείο νόμος.

    Οι επιδόσεις ενός ελαστικού σε βρεγμένο οδόστρωμα μειώνονται όταν μειώνεται τα πάχος του πέλματος. Με μικρότερο πάχος πέλματος, το ελαστικό δεν έχει τη δυνατότητα να εκκενώσει την ίδια ποσότητα νερού όπως πριν, και συνεπώς αυξάνει ο κίνδυνος της υδρολίσθησης. Επιπλέον, μειώνονται και οι επιδόσεις φρεναρίσματος σε βρεγμένο δρόμο. Συστύνεται συνεπώς γενικότερα να αντικαθιστάτε τα θερινά σας ελαστικά όταν έχουν μείνει λιγότερο από 3mm πάχους πέλματος.

    Τα χειμερινά ελαστικά Fulda είναι εξοπλισμένα με χειμερινό δείκτη φθοράς. Οι θέρσεις των χειμερινών δεικτών φθοράς επισημαίνονται στην περιοχή των ώμων με το σύμβολο της νιφάδας χιονιού.Όταν το χειμερινό ελαστικό έχει φθαρεί σε τέτοιο βαθμό ώστε οι χειμερινοί δείκτες φθοράς να είναι στο ίδο ύψος με με τις παρακείμενες λωρίδες πέλματος, αυτό σημαίνει ότι στο ελαστικό απομένουν μόνο4mm πάχους πέλματος. Γενικότερα συστήνεται η αντικατάσταση των χειμερινών ελαστικών όταν έχουν μικρότερο πάχος προφίλ από 4mm, για να εξασφαλίζεται βέλτιστη ασφάλεια σε χειμερινές συνθήκες.

    Εάν τα ελαστικά σας παρουσιάσουν ανομοιόμορφη φθορά, αυτό μπορεί να αποτελεί ένδειξη ότι δεν έχουν την ιδανική πίεση αέρα ή ότι το αυτοκίνητό σας έχει κάποιο πρόβλημα στα σασσί.

    Εάν το πέλμα είναι βαθύτερο στα άκρα από ότι στο κέντρο, το ελαστικό έχιε πιθανόν μεγαλύτερη πίεση αέρα από την σωστή.
    Εάν το πέλμα είναι βαθύτερο στο κέντρο από ότι στα άκρα, το ελαστικό έχιε πιθανόν μικρότερη πίεση αέρα από την σωστή.
    Εάν το πέλμα είναι βαθύτερο στη μία πλευρά από ό,τι στην άλλη, τότε θα πρέπει σε σύτνομο διάστημα να ελέγξετε την ευθυγράμμιση των τροχών σας



    Κυκλική εναλλαγή των ελαστικών ενός οχήματος


    Η περιοδική εναλλαγή των ελαστικών αποτελεί σημαντικό μέρος της συντήρησης. Ο βασικός σκοπός της περιοδικής εναλλαγής είναι να επιτευχθεί ομοιόμορφη φθορά σε όλους τους τροχούς ενός οχήματος Εάν δεν βρείτε να αναφέρεται πουθενά στο εγχειρίδιο κατόχου του αυτοκινήτου η συχνότητα ή ο τρόπος εναλλαγής, θα πρέπει να φροντίζετε για την εναλλαγή των ελαστικών σας τουλάχιστον κάθε 10.000 km με 15.000 km. Ωστόσο, εναλλάξτε τα λάστιχα του αυτοκινήτου σας εάν εμφανιστεί ανομοιόμορφη φθορά κι απευθυνθείτε σε ένα εγκεκριμένο αντιπρόσωπο ελαστικών ή ένα συνεργείο ζυγοστάθμισης για να ελέγξετε για ποιο λόγο προκλήθηκε η φθορά. Θυμηθείτε ότι μία βίαιη κρούση, όπως το να περάσετε μια λακκούβα στο δρόμο, μπορεί να προκαλέσει προβλήματα ζυγοστάθμισης, τα οποία με την σειρά τους προκαλούν ανομοιογενή φθορά.

    Στα αυτοκίνητα με την κίνηση στους μπροστινού τροχούς, είναι σημαντικό να εναλλάσσετε τα λάστιχα κατά περιοδικά διαστήματα διότι τα μπροστινά λάστιχα φθείρονται πιο γρήγορα από τα πίσω. Άνισο πάχος προφίλ πέλματος, στους μπροστινούς σε σχέση με τους πίσω τροχούς, θα προκαλέσει άνιση ικανότητα πέδησης (φρεναρίσματος) και κακό κράτημα ειδικά υπό βροχή. Εάν δεν εναλλάσσετε τα λάστιχά σας, θα αναγκαστείτε να τα αντικαθιστάτε δύο κάθε φορά, το ποίο σημαίνει ότι πάντα θα έχετε άνισο πάχος πέλματος. Εάν αντικαταστήσετε τα ελαστικά με ένα σετ τεσσάρων όμοιων ελαστικών τότε θα καταφέρετε να διατηρήσετε την οδική συμπεριφορά και την πρόσφυση φρεναρίσματος σε ισορροπία.

    Σημείωση: Προσέξτε ιδιαίτερα εάν έχετε ελαστικά με κατευθυντήριο πέλμα. Δεν θα πρέπει να τα εναλλάσσετε από την μία πλευρά στην άλλη του αυτοκινήτου αλλά μόνο τα εμπρός με τα πίσω στις ίδιες πάντα πλευρές για να αποφύγετε να περιστρέφεται το ελαστικό σε λάθος κατεύθυνση. Για να σιγουρευτείτε εάν τα ελαστικά σας είναι κατευθυντήρια, παρακαλούμε ελέγξτε στα πλευρικά τοιχώματα υπάρχει ένα βέλος με την λέξη "rotation"(φορά περιστροφής).


    Επισκευή ελαστικού


    Σε περίπτωση που ένα λάστιχο του αυτοκινήτου σας έχει χάσει όλη ή την περσότερη από την πίεση του, θα πρέπει να σταματήσετε αμέσως το αυτοκίνητο και να βάλετε την ρεζέρβα. Συνεπώς η FULDA συνιστά να ελέγχετε τακτικά την πίεση της ρεζέρβας σας, καθώς και να ελέγχετε ότι είναι πάντα σε καλή κατάσταση για να την χρησιμοποιήσετε όταν την χρειαστείτε. Ποτέ μην οδηγείτε με σκασμένο λάστιχο γιατί αυτό θα προκαλέσει καταστροφή της δομής του ελαστικού. Από την στιγμή που θα τοποθετήσετε τη ρεζέρβα, θα πρέπει να επισκεφθείτε ένα εξειδικευμένο συνεργείο (βουλκανιζατέρ) για να ελέγξετε εάν μπορεί να επισκευαστεί το λάστιχο που παρουσίασε ζημιά. Επισημαίνουμε ότι μόνο ένα εξειδικευμένο συνεργείο μπορεί να σας πει εάν το λάστιχο επιδέχεται επισκευή, καθώς το ελαστικό πρέπει να αφαιρεθεί από τον τροχό για να ελεγχθεί πλήρως το εσωτερικό του και να διαπιστωθεί εάν υπάρχουν καταστροφές. Συχνά, σκασμένα λάστιχα με τα οποία έχει κινηθεί το αυτοκίνητο ακόμα και για μικρή απόσταση, έχουν καταστραφεί και δεν υπάρχει δυνατότητα επισκευής.

    Οι περισσότερες διατρήσεις, τρύπες από καρφιά ή σκισίματα έως και 6mm στο πέλμα του ελαστικού, μπορούν να επισκευαστούν από εκπαιδευμένο προσωπικό που χρησιμοποιεί εγκεκριμένες μεθόδους. Ελαστικά με σκισίματα πάνω από 6mm στο πέλμα ή που παρουσιάζουν διάτρηση στα πλευρικά τοιχώματα δεν θα πρέπει να επισκευάζονται. Συνιστάται επίσης να μην επισκευάζονται ελαστικά πολύ υψηλών επιδόσεων (ελαστικά με δείκτη ταχύτητας W, Y ή ZR).

    Παρακαλούμε να θυμάστε πάντα ότι η τελική απόφαση για το αν ένα ελαστικό μπορεί να επισκευαστεί ή όχι θα πρέπει να λαμβάνεται μόνο από ένα έμπειρο κι εκπαιδευμένο τεχνικό με ειδίκευση στα ελαστικά.

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι Τετ 15 Μάης 2024 - 18:18