solutions and tips

Καλώς ήρθατε στο solutions forum!

Παρακαλούμε πατήστε "Σύνδεση" και εισάγεται το user name και password για να συνδεθείτε!


Αν δεν έχετε λογαριασμό, πατήστε "Εγγραφή" για να δημιουργήσετε λογαριασμό!

Εγγραφείτε στο φόρουμ, είναι εύκολο και γρήγορο

solutions and tips

Καλώς ήρθατε στο solutions forum!

Παρακαλούμε πατήστε "Σύνδεση" και εισάγεται το user name και password για να συνδεθείτε!


Αν δεν έχετε λογαριασμό, πατήστε "Εγγραφή" για να δημιουργήσετε λογαριασμό!

solutions and tips

Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

Γειά σας, Σας ενημερώνουμε πως απο το 2017 έχουμε δημιουργήσει ένα νεο blog. Ένα blog για την Υγεία ,Οικογένεια, Σχέσεις,Διατροφή,Δίαιτα, Διαπαιδαγώγηση,Ψυχολογία, Παράξενα-Ανεξήγητα και πολλά άλλα... Δείτε το.... Δεν χρειάζεται εγγραφή! https://uhfnews.blogspot.gr/

    Σωστό πλύσιμο αυτοκινήτου (για αρχάριους ;) )

    drd7
    drd7
    Super Moderator
    Super Moderator


    Αριθμός μηνυμάτων : 52
    Ηλικία : 46

    Σωστό πλύσιμο αυτοκινήτου (για αρχάριους ;) ) Empty Σωστό πλύσιμο αυτοκινήτου (για αρχάριους ;) )

    Δημοσίευση από drd7 Πεμ 28 Οκτ 2010 - 15:19

    Με αφορμή αρκετά στραβά και αστεία που βλέπω στους δρόμους ή ακούω για το πως είναι το σωστό πλύσιμο ενός αυτοκινήτου (ιδιαίτερα αν το καμάρι - αυτοκίνητο είναι και καινούργιο) αποφάσισα να γράψω ένα θέμα σχετικά με το πως πλένετε σωστά ένα αυτοκίνητο με τον λιγότερο δυνατόν εξοπλισμό και χωρίς να παίρνει αιώνες (Προσανατολισμένο κυρίως στους αρχάριους).

    Αρχικά τι δεν κάνουμε ποτέ:
    1) Δεν πλένουμε το αυτοκίνητο κάτω από τον ήλιο ιδιαίτερα τις ζεστές ημέρες. Ο λόγος είναι ότι το αμάξωμα ανεβάζει σχετικά μεγάλες θερμοκρασίες με αποτέλεσμα να στεγνώνει η σαπουνάδα μας αλλά και το νερό πάνω το αυτοκίνητο δημιουργώντας λεκέδες. (Τις καλοκαιρινές μέρες δεν συνίσταται επίσης γιατί μπορεί να πάθετε και καμιά ηλίαση). Οπότε διαλέγουμε ένα μέρος με ίσκιο ή πλένουμε το αυτοκίνητο αργά το απόγευμα.
    1α) Για τους ίδιους περίπου λόγους δεν πλένουμε το αυτοκίνητο μας όταν είναι ζεστό.
    2) Δεν χρησιμοποιούμαι απορρυπαντικά (AVA. Palmolive, Skip (ναι το έχω ακούσει και αυτό) κτλ) που είναι για το σπίτι αντί για σαμπουάν αυτοκινήτου, διότι είναι πολύ ισχυρά και μπορούν να χαλάσουν το χρώμα. Επιπλέον δεν βοηθάν ώστε το σφουγγάρι μας να γλιστρά στις μεταλλικές επιφάνειες δημιουργώντας ένα λιπαντικό στρώμα, και δεν είναι σχεδιασμένα για του ρύπους - βρωμιά των αυτοκινήτων σε αντίθεση με τα ειδικά σαμπουάν.
    3) Δεν πλένουμε φορώντας δαχτυλίδια ή κοσμήματα αφού είναι βέβαιο πως κάποια στιγμή θα έρθουν σε επαφή με το χρώμα του αυτοκινήτου με δυσάρεστε συνέπειες.

    Αυτά πιστεύω είναι τα πιο κοινά σημεία που παραβλέπει ο περισσότερος κόσμος με αποτέλεσμα να κάνει μεγαλύτερη ζημιά από ότι καλό.

    Επειδή αρκετοί ενδεχόμενα να έχετε τρομάζει από τον όγκο τον αλοιφών κεριών σαμπουάν κτλ που υπάρχουν στην αγορά και κατά περιόδους έχω χρησιμοποιήσει σε διάφορα θέματα να ξεκαθαρίσω πως τα απολύτως απαραίτητα για να πλύνετε το αυτοκίνητο σας αρκετές φορές (20 και πάνω) δεν ξεπερνάνε σε κόστος τα 15€ με 20 €.

    Αναλυτικά:
    1) Σαμπουάν Sonax Γυαλιστικό Σαμπουάν Αυτοκινήτου Συμπυκνωμένο (1000ml) (6 euro Praktiker)
    2) Πανιά microfiber Guard (6 euro τα 4 Praktiker)
    3) Κουβάς Πλαστικός (σίγουρα όλου έχετε έναν αλλά έστω άλλα 5€)
    4) Βούρτσα για τις ζάντες Guard (3€ όσοι έχετε τάσια μπορείτε να αποφύγετε αυτό το εξτρά έξοδο)

    Οπότε μετά τις αγορές είμαστε έτοιμοι για δράση. Διαλέγουμε ένα μέρος με σκιά (ή αργά το απόγευμα) και πιάνουμε δουλειά.

    Αρχικά ξεκινάμε με τις ζάντες τα λάστιχα και τους θόλους του αυτοκινήτου. Αρκετοί συνηθίζουν να πλένουν τις ζάντες τελευταίες (το έκανα και εγώ παλιότερα) αλλά δεν συνίσταται. Ο λόγος είναι ότι τα ζαντολάστιχα έχουν σκόνη από φρένα (brake dust) έναν από τους χειρότερους ρύπους για τις βαμμένες επιφάνειες του αυτοκινήτου. Ως εκ τούτου είναι προτιμότερο να πλυθούν πρώτα οι ζάντες ώστε τα βρώμικα νερά (με brake dust) που θα πέσουν σίγουρα και στο αυτοκίνητο να απομακρυνθούν από το κυρίως πλύσιμο. Γεμίζουμε τον κουβά με νερό μέχρι την μέση και μετά προσθέτουμε το σαμπουάν (ώστε να μην γεμίσει αφρό και μπουρμπουλήθρες ο κουβάς και δεν χωράει το νερό μας). Ξεπλένουμε θόλους και ζάντες με αρκετό νερό να φύγει η πολύ βρωμιά. Στην συνέχεια βουτάμε την βούρτσα για τις ζάντες μέσα στον κουβά με την σαπουνάδα και τρίβουμε του θόλους (προαιρετικό για τους αρχάριους). Κάθε φορά που θέλουμε να βάλουμε και άλλη σαπουνάδα στην βούρτσα την ξεπλένουμε με λίγο καθαρό νερό ώστε η σαπουνάδα να παραμείνει σαπουνάδα και όχι λασπόνερο. Στην περίπτωση που οι θόλοι είναι από κετσέ (αυτό το ύφασμα με πίσσα) όπως στα καινούργια Golf και στα Fiesta δεν υπάρχει λόγος να σαπουνίσουμε. Μετά σειρά έχουν οι ζάντες και τα λάστιχα. Αν είναι αλουμινίου και έχουν ικανοποιητικό χώρο για να περάσει η βούρτσα μας ανάμεσα και πίσω από τις ακτίνες τρίβουμε ελαφρά και εκεί (χαρακτηριστικό παράδειγμα πολύ ανοιχτής ζάντας που φαίνεται χάλια αν δεν πλυθεί στο εσωτερικό της είναι του RX-Cool.

    Αφού τελειώσουμε με τις ζάντες αδειάζουμε τον κουβά τον ξεπλένουμε και τον ξαναγεμίζουμε με νερό και βάζουμε σαμπουάν. (αν θέλετε και αφρό γιατί δεν μπορείτε αλλιώς βάλτε πρώτα τα 4/5 νερό μετά το σαμπουάν και το υπόλοιπο 1/5 του νερού προσθέστε το με πίεση). Αντί για σφουγγάρι καλύτερο είναι να χρησιμοποιείται ένα πανί microfiber α) γιατί καθαρίζει λόγω της φύσης του πολύ καλύτερα β) διότι έχει χώρο να απορροφήσει στο εσωτερικό του αρκετή βρώμα χωρίς να την τρίβει πάνω στο αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο αρχικά το καταβρέχουμε όλο με νερό και στην συνέχεια το πλένουμε πάντα τμηματικά και από πάνω προς τα κάτω. Τμηματικά: Σαπουνίζουμε το αριστερό εμπρός φτερό το ξεπλένουμε με άφθονο νερό και μετά προχωράμε στο καπό κ.ο.κ. Αυτό γίνεται για να μην στεγνώνει το σαμπουάν και τα νερά πάνω στο αυτοκίνητο. Από πάνω προς τα κάτω: ξεκινάμε από τον ουρανό του αυτοκινήτου μετά τα πλαϊνά μετά το καπό πορτ μπαγκάζ μετά πλαϊνά και πόρτες κ.ο.κ. Δεν έχει νόημα να πλυθεί πρώτα το καπό και μετά να τρέχει το βρώμικο νερό από τον ουρανό. Όσο αφορά την αυτή καθεαυτή διαδικασία του πλυσίματος είναι πολύ απλή βουτάμε το microfiber στον κουβά (εγώ το διπλώνο και στα 4 μετά) και με παράλληλες απαλές κινήσεις περνάμε όλες τις επιφάνειες. Δεν χρειάζονται πολλές επαναλήψεις στο ίδιο σημείο (είναι άσκοπο). Όταν το microfiber "μαυρίσει" απλά το βουτάμε στον κουβά το ξεπλένουμε ελαφρά και συνεχίζουμε.

    Τελειώνοντας και το σαπούνισμα του αυτοκινήτου μένει μόνο να το στεγνώσουμε. Πάλι με δύο microfiber το σκουπίζουμε με παράλληλες κινήσεις χωρίς να ασκούμε πίεση. Μόνο στα τζάμια του αυτοκινήτου βάζουμε αρκετή πίεση. Για πιο εύκολο στέγνωμα χρησιμοποιούμαι βιαστικά το ένα microfiber για να πάρει το πολλά νερό και με το δεύτερο που είναι στεγνό περνάμε πάλι όλο το αυτοκίνητο για να πάρει ότι έχει μείνει. (και για το σκούπισμα καλό είναι να εφαρμοστεί η τεχνική από πάνω προς τα κάτω). Αφού τελειώσουμε το στέγνωμα σε όλες της εμφανείς επιφάνειες καλό είναι να σκουπίσουμε και σημεία όπως οι εσωτερικοί μαρσπίέδες, γύρω γύρω από την πίσω πόρτα (πορτ μπαγκαζ) κτλ. Ο λόγος είναι ότι εκεί συσσωρεύονται αρκετές φορές με μακροπρόθεσμα δυσάρεστες συνέπειες. Αν κάναμε καλή δουλειά κατά την διάρκεια του πλυσίματος θα φανεί και από το πόσο καθαρά θα είναι τα mf που σκουπίσαμε το αμάξι. Στην ιδανική περίπτωση πρέπει να είναι πεντακάθαρα!

    Μετά από αυτή την διαδικασία το αυτοκίνητο μας είναι έτοιμο (λογικά δεν πρέπει να σας πάρει πάνω από 45 λεπτά), αλλά υπάρχει κάτι ακόμα που πρέπει να κάνετε....να πλύνετε καλά όλα πανιά, κουβά, και την βούρτσα που χρησιμοποιήσατε ώστε να είναι "ετοιμοπόλεμα" για την επόμενη φορά.

    Μερικά γενικά TIPS παρατηρήσεις:
    1) Επειδή η όλη διαδικασία αναφέρει πλύσιμο με ένα κουβά σε πολύ βρώμικα αυτοκίνητα ενδέχεται η σαπουνάδα να γίνει λασπόνερο πριν ολοκληρώσουμε το πλύσιμο είναι προτιμότερο να ξαναγεμίσουμε τον κουβά μας με καθαρή σαπουνάδα παρά να κάνουμε οικονομία 10 ή 20 λεπτά από το σαμπουάν.
    2) Αν έχουμε ένα επίμονο λεκέ ποτέ δεν ασκούμαι πίεση με το πανί ή χρησιμοποιούμαι νύχια κτλ. Απλά περνάμε απαλά πάρα πολλές φορές το ίδιο σημείο. Αν και πάλι δεν έχουμε το επιθυμητό τότε ίσως χρειάζεται κάποιο πιο ισχυρό χημικό (πχ για ξεραμένο ρετσίνι) είναι προτιμότερο να μείνει και μετά το πλύσιμο ο λεκές μέχρι να προμηθευτούμε το κατάλληλο προϊόν παρά να γεμίσουμε το αυτοκίνητο με στάμπες και γρατσουνιές από μόνοι μας.
    3) Αν δεν έχετε χρόνο να πλύνετε το αυτοκίνητο καλύτερο είναι να μην ξεκινήσετε και το κάνετε βιαστικά (δεν ισχύει το γοργόν και χάριν έχει)
    4) Αν και δεν ανήκει άμεσα στις συμβουλές πλυσίματος ποτέ μην αφήνετε κουτσουλιές πουλιών πάνω στο χρώμα ξεπλύνετε τες με λίγο νερό όσο το συντομότερο δυνατόν αφού περιέχουν οξέα και χαλάνε το βερνίκι του αυτοκινήτου.

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι Παρ 17 Μάης 2024 - 8:01