solutions and tips

Καλώς ήρθατε στο solutions forum!

Παρακαλούμε πατήστε "Σύνδεση" και εισάγεται το user name και password για να συνδεθείτε!


Αν δεν έχετε λογαριασμό, πατήστε "Εγγραφή" για να δημιουργήσετε λογαριασμό!

Γειά σας, Σας ενημερώνουμε πως απο το 2017 έχουμε δημιουργήσει ένα νεο blog. Ένα blog για την Υγεία ,Οικογένεια, Σχέσεις,Διατροφή,Δίαιτα, Διαπαιδαγώγηση,Ψυχολογία, Παράξενα-Ανεξήγητα και πολλά άλλα... Δείτε το.... Δεν χρειάζεται εγγραφή! https://uhfnews.blogspot.gr/

Τυπικοί τρόποι συμπεριφοράς στη συνέντευξη

Μοιραστείτε
avatar
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 163
Ηλικία : 40

Τυπικοί τρόποι συμπεριφοράς στη συνέντευξη

Δημοσίευση από Admin Την / Το Τετ 6 Οκτ 2010 - 10:55

ΤΥΠΙΚΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΣΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Το ντύσιμο, η γλώσσα του σώματος και η συμπεριφορά έχουν μεγάλη σημασία σε μια συνέντευξη. Εξάλλου, οι μελλοντικοί εργοδότες μας είναι κανονικοί άνθρωποι σαν και εμάς, και εντυπωσιάζονται εύκολα από την καλή συμπεριφορά μας όπως ακριβώς εύκολα προσβάλλονται από την ακατάλληλη συμπεριφορά.

Πιο κάτω είναι οι κατάλληλοι τρόποι συμπεριφοράς πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από την συνέντευξη, για να αποφύγετε την δυσαρέσκεια των πιθανών εργοδοτών σας και να αυξήσετε τις πιθανότητές σας να βρείτε δουλειά.

Πριν από τη συνέντευξη

*
Κάντε την προετοιμασία σας: Ερευνήστε την επιχείρηση προτού σας πάρουν συνέντευξη, δεδομένου ότι ο εξεταστής πιθανώς να σας ρωτήσει τι ξέρετε για την επιχείρηση και γιατί θέλετε να εργαστείτε εκεί. Σας βοηθά επίσης να διατυπώσετε ερωτήσεις για την επιχείρηση, καθώς οι ερευνητές αναμένουν τυπικά να έχετε τέτοιες ερωτήσεις.
*
Με ένα φίλο, συγγενή ή οι ίδιοι στον εαυτό σας, κάντε δοκιμαστικά τις πιθανές ερωτήσεις που θα σας κάνουν στη συνέντευξη και προβάρετε τις απαντήσεις σας.
*
Περιποιηθείτε και τακτοποιήστε τα έγγραφά σας και τοποθετήστε τα δείγματα εργασίας σας σε έναν καλό χαρτοφύλακα ή φάκελο. Αυτό σας κάνει να φαίνεστε οργανωμένος και επαγγελματίας.
*
Σωστή εξωτερική εμφάνιση: χτενιστείτε, και ντυθείτε κατάλληλα. Ακόμα κι αν ξέρετε ότι το ντύσιμο της επιχείρησης είναι άνετο, ντυθείτε επίσημα οπωσδήποτε. Αυτό δείχνει επαγγελματισμό και σεβασμό προς την εταιρεία.
*
Ντυθείτε συντηρητικά και αποφύγετε φωτεινά και αστραφτερά χρώματα. Εάν είστε άντρας, φορέστε κοστούμι και γραβάτα (ή τουλάχιστον ένα σακάκι με σιδερωμένο πουκάμισο), και καθαρά παπούτσια. Εάν είστε γυναίκα, φορέστε ένα επίσημο κοστούμι (ή τουλάχιστον συνδυάστε μια μπλούζα με μακριά φούστα ή παντελόνι), και καθαρά παπούτσια με μέτριο ή χαμηλό τακούνι. Τα κοσμήματα να είναι ελάχιστα. Φτιάξτε τα μαλλιά σας όπως αρμόζει.
*
Για τους μικρότερους φίλους μας, τα σκουλαρίκια προσώπου, η ακατάλληλη ενδυμασία, το μοβ και έντονο γενικά κραγιόν ,ίσως να είναι τέλεια για βόλτα στις καφετέριες και τα διάφορα κλαμπ, αλλά δεν είναι αποδεκτά για συνέντευξη σε εταιρικό περιβάλλον.
*
Η δυσάρεστη μυρωδιά του σώματος είναι απαράδεκτη. Βάλτε αποσμητικό σώματος πριν την συνέντευξη.
*
Μην φορέσετε δυνατό άρωμα ή κολόνια. Το άρωμα είναι ένα θέμα προσωπικής προτίμησης και η επιλογή σας μπορεί να μην αρέσει στους πιθανούς εργοδότες σας. Καλύτερα να μην έχετε άρωμα καθόλου. Μερικά λεπτά πριν τη συνέντευξη, ένα μικρό σπρέι αναπνοής δεν βλάπτει, αλλά μην το χρησιμοποιήσετε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης.
*
Να φθάσετε περίπου δέκα λεπτά νωρίτερα για τη συνέντευξη, εκτός αν σας καθοδηγήσουν διαφορετικά (π.χ. να συμπληρώσετε έξω μια αίτηση εργασίας). Αυτό δείχνει ότι είστε πρόθυμοι και ακριβείς. Αλλά να μην φτάσετε πολύ νωρίς, γιατί αυτό μπορεί να προκαλέσει δυσχέρεια στους εξεταστές σας. Οπωσδήποτε μην αργήσετε!
*
Μην φέρνετε μαζί σας απροσκάλεστους συνοδούς , όπως κατοικίδια ζώα, παιδιά ή άλλα σημαντικά για σας πρόσωπα .
*
Κλείστε το κινητό σας, το μπίπερ και άλλες φορητές συσκευές που μπορεί να διακόψουν τη συνέντευξή σας.


Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης

*
Να χαμογελάτε και να προσφέρετε μια ένθερμη χειραψία στην αρχή της συνάντησης. Συστηθείτε και πείτε κάτι σαν «Χαίρομαι πολύ που σας γνωρίζω» ή «Ανυπομονούσα να σας μιλήσω». Να είστε ειλικρινής, όχι υπερβολικά χαλαρός και αφήστε τους άνετους και «μοντέρνους» χαιρετισμούς στην άκρη. Ίσως το «Τι γίνεται, φιλαράκι?» να είναι κατάλληλο για τους νεαρούς φίλους σας, αλλά όχι και για τους επιχειρηματίες σε μια συνέντευξη. Να είστε ευγενικοί και συντηρητικοί στην έκφρασή σας.
*
Νιώστε τη διάθεση. Εάν ο εξεταστής σας είναι τυπικός, πιθανώς θα πρέπει να είστε και εσείς. Εάν όμως είναι χαλαρός και άνετος, τότε φερθείτε ανάλογα, διατηρώντας πάντα την ευγένεια και την σοβαρότητά σας. Σε κάθε περίπτωση προσπαθήστε να φανείτε χαλαροί, αλλά όχι υπερβολικά χαλαροί. Δεν είναι καθόλου καλή ιδέα να βάλετε π.χ. τα πόδια σας στο γραφείο του πιθανού εργοδότη σας!
*
Περιμένετε να σας καλέσουν να καθίσετε ή ρωτήστε αν επιτρέπεται, και μετά πείτε ευχαριστώ. Αυτό δείχνει καλή αγωγή.
*
Εάν είναι δυνατό, φέρτε την καρέκλα σας πιο κοντά στο γραφείο του εξεταστή σας, σαν να είστε έτοιμοι να «βουτήξετε» προς τα εκεί. Αυτό δείχνει εμπιστοσύνη. Μην εισβάλετε όμως πάρα πολύ στο προσωπικό του χώρο.
*
Καθίστε με καλή στάση. Εάν δεν ξέρετε τι να κάνετε με τα χέρια σας, κρατήστε τα στα γόνατά σας. Αυτό είναι μια άλλη ένδειξη καλών τρόπων. Αποφύγετε να τα σταυρώνετε στο στήθος σας, δεδομένου ότι καταδεικνύει κλειστό μυαλό σε μερικούς.
*
Ακόμη και οι τυπικά εκπαιδευμένοι για συνέντευξη επιχειρηματίες, είναι κανονικοί άνθρωποι σαν και εσάς, οπότε θα καταλάβουν το άγχος σας όσο θα κάθεστε στην «καυτή» καρέκλα(σε αναμμένα κάρβουνα). Επίσης, προσπαθήστε να αποφύγετε τα προφανή σημάδια του άγχους όπως νευρικές κινήσεις κ.α.
*
Διατηρήστε την οπτική επαφή με τον εξεταστή σας, αλλά αποφύγετε να τον κοιτάτε έντονα και επίμονα, γιατί αυτό μπορεί να τον κάνει ανήσυχο. Επίσης μην κοιτάτε αλλού αποφεύγοντας το βλέμμα του πολύ συχνά. Αν δεν τον κοιτάτε στα μάτια, θα φανεί σαν να ψεύδεστε, να αποφεύγετε τις απαντήσεις ή έλλειψη εμπιστοσύνης.
*
Μην φάτε, μην πιείτε, μη μασάτε τσίχλα και μην καπνίζετε πριν ρωτήσετε εάν επιτρέπεται το κάπνισμα. Όμως εάν ο πιθανός εργοδότης σας προσφέρει καφέ ή άλλο ποτό, μπορείτε να δεχτείτε. Είναι καλύτερα να πείτε «όχι ευχαριστώ» στα διάφορα κεράσματα ή σνακ (εκτός αν είστε σε γεύμα -συνέντευξη). Έτσι θα αποφύγετε τα ψίχουλα που θα πέσουν στα γόνατά σας, δεν θα χρειαστεί να μιλάτε με γεμάτο στόμα και όλα αυτά που πιθανώς σας έμαθε η μητέρα σας να μην κάνετε με το φαγητό σας.
*
Σχετικά με τα παραπάνω, εάν παρευρεθείτε σε γεύμα-συνέντευξη, να τηρήσετε όλο τον κώδικα συμπεριφοράς στο τραπέζι, όπως σας έμαθαν οι γονείς σας. Για παράδειγμα, βάλτε την πετσέτα στα γόνατά σας, μην παραγγείλετε τίποτα περίπλοκο, όπως πλευρά ή πόδια καβουριών, αποφύγετε τα πικάντικα φαγητά που μπορεί να σας δώσουν κακή αναπνοή όπως σκόρδο ή κρεμμύδι, μασήστε με το στόμα κλειστό, μην ακουμπάτε τους αγκώνες σας στο τραπέζι, και παραγγείλετε πιάτα με συγκρατημένες τιμές. Οπωσδήποτε μην πάρετε κοκτέιλ. Αφήστε τον εξεταστή να σηκωθεί πρώτος από το τραπέζι και βεβαιωθείτε ότι τον ευχαριστήσατε για το γεύμα.
*
Τυπικά, θα διαπραγματευθείτε το μισθό σας, τα οφέλη και τα σχετικά στην ακόλουθη συνέντευξη. Τα οφέλη και η ασφάλεια πάνε συνήθως πακέτο και είναι δεδομένα, αλλά ο μισθός δεν είναι. Υπάρχουν στο διαδίκτυο πληροφορίες όπου μπορείτε να ψάξετε και έτσι να έχετε έναν αριθμό στο μυαλό σας.


Μετά από την συνέντευξη


*
Στείλτε αμέσως μετά μια επιστολή ευχαριστίας στον καθένα από τους πιθανούς εργοδότες σας. Η αποστολή μιας τέτοιας επιστολής δείχνει ευγένεια και επαγγελματισμό και θα σας βοηθήσει να ξεχωρίσετε στο μυαλό των εξεταστών σας. Εκτός αυτού, πολλοί από αυτούς θα την αναμένουν. Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι τέλεια επιλογή στις μέρες μας, και είναι ο γρηγορότερος τρόπος οι επιστολές να φτάσουν στα χέρια των επιχειρηματιών. Αποφύγετε την άτυπη επικοινωνία στο διαδίκτυο, όπως τις συγκινήσεις π.χ., ευτυχή προσωπάκια :-), στενογραφία και αρκτικόλεξα (π.χ. σ’ ευχαριστώ αντί σας ευχαριστώ, ή μ’ εσάς αντί με εσάς ). Ανεξαρτήτως του τρόπου αποστολής- μέσω διαδικτίου ή με κανονικό ταχυδρομείο, ακολουθήστε πάντα τα τυπικά πρότυπα σύνταξης επισήμων επιστολών.
*
Να είστε προετοιμασμένοι να παρευρεθείτε σε δύο ή τρεις συνεντεύξεις σε μία επιχείρηση. Εάν σας ζητήσουν να πάτε δεύτερη φορά, αυτό σημαίνει ότι ενδιαφέρονται για σας. Αλλά επίσης στενεύει ο ανταγωνισμός, οπότε διατηρήστε υψηλό το επίπεδό σας.
*
Εάν δεν λάβετε απάντηση από τους εξεταστές σας σε μία περίπου εβδομάδα ή 24 ώρες αφότου είπαν ότι θα λάβετε νέα τους, μπορείτε να τηλεφωνήσετε ή να στείλετε μια ερευνητική επιστολή, στην οποία να ρωτήσετε για την υποψηφιότητά σας και την απόφασή τους. Ένα τηλεφώνημα ή μια επιστολή είναι αρκετά. Μην ενοχλείτε και μην τους πιέζεται επίμονα. Εάν ενδιαφέρονται, θα έρθουν από μόνοι τους σε επαφή μαζί σας. Δε βλάπτει να σιγουρευτείτε απλά ότι η υποψηφιότητά σας δεν πέρασε απαρατήρητη μέσα από την ένταση και την βαβούρα της εταιρίας. Επίσης δείχνει ότι θέλετε πραγματικά την εργασία και είστε πρόθυμος να ξεκινήσετε. Σε περίπτωση που, παρά τις προσπάθειές σας, εξακολουθούν να μην σας απαντούν, προσπεράστε το και επικεντρωθείτε στην επόμενη συνέντευξη εργασίας σας.


Πηγή: Έκθεση Καριέρας 2007, Κολέγιο City


labrini
New Member
New Member

Αριθμός μηνυμάτων : 2
Ηλικία : 39
Πόλη : ΑΘΗΝΑ

Απ: Τυπικοί τρόποι συμπεριφοράς στη συνέντευξη

Δημοσίευση από labrini Την / Το Τρι 19 Οκτ 2010 - 14:07

Μήπως κάποιος έχει εμπειρία συνέντευξης για μεταπτυχιακό να με συμβουλεύσει???????????????
avatar
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 163
Ηλικία : 40

Απ: Τυπικοί τρόποι συμπεριφοράς στη συνέντευξη

Δημοσίευση από Admin Την / Το Τρι 19 Οκτ 2010 - 14:10

τι ακριβώς θέλεις δηλ?

avatar
Hacker
Expert member
Expert member

Αριθμός μηνυμάτων : 74
Ηλικία : 41

Απ: Τυπικοί τρόποι συμπεριφοράς στη συνέντευξη

Δημοσίευση από Hacker Την / Το Τρι 19 Οκτ 2010 - 14:21

Πιστεύω ότι κατάλαβα τι ρωτάς!
Λοιπόν:

Αυτά που ρωτάνε συνήθως είναι, "τι έχεις τελειώσει, πώς έμαθες για το μετ/κο, γιατί σε ενδιαφέρει το συγκεκριμένο μετ/κο, πού πιστεύεις πώς θα σε βοηθήσει ...κτλ".

Στην περίπτωση βέβαια που υπάρχει το "βύσμα", οι ερώτησεις περιορίοζνται, στο "τι έχεις τελείωσει, τι κάνεις..κτλ".

Στο ΑΠΘ -που ξέρω- αυτό που παίζει σημαντικό ρόλο είναι το "βύσμα" σου, αν δεν υπάρχει, δύσκολα τα πράγματα.
Πάντα όμως υπάρχουν και οι εξαιρέσεις!

Καλή επιτυχία!!
avatar
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 163
Ηλικία : 40

Απ: Τυπικοί τρόποι συμπεριφοράς στη συνέντευξη

Δημοσίευση από Admin Την / Το Τρι 19 Οκτ 2010 - 14:23

Εγώ πιστεύω ότι το σημαντικότερο σε αυτές τις συνεντεύξεις είναι να έχεις κάποιο βύσμα.

Έχω ακούσει διάφορες περιπτώσεις που είχαν βύσμα και μικρό σχετικά βαθμό και πέρασαν από συνέντευξη για 3-4 λεπτά


    Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι Σαβ 20 Οκτ 2018 - 16:39